Umida Group förvärvar Brands For Fans

Från den 1:a januari blir Brands For Fans en del av Umida Group. Efter 6 år på egna ben växlar Brands For Fans upp och utökar såväl nätverk som räckvidd genom Umida.

Sedan starten för fem år sedan har Sari H Wilholm och Yvonne Werner, grundarna av Brands For Fans Sweden AB, skakat om den internationella dryckesscenen genom innovativa samarbeten med några av världens främsta artister. Tillsammans med band och starka varumärken som Ghost, HammerFall, In Flames, Jonas Åkerlund, Motörhead, Plura, Slayer och Sveriges största festival Sweden Rock Festival m-fl. har man lanserat dryck på okonventionella och banbrytande sätt. De kampanjer som sjösatts har uppmärksammats och hyllats av fans och press över hela världen. Det är ingen överraskning att Brands For Fans är ”the go to company” för de artister som vill vidga sitt varumärke och arbeta med den främsta expertisen i en värld där musik och dryck möts.

Brands For Fans kan nu fokusera på att öka sin produktion genom tillgången till kompetens gällande produktutveckling och en ökad produktionskapacitet tack vare inträdet i Umida Group. Med etablerade säljsamarbeten och med internationell närvaro och väl uppbyggda säljkanaler kommer Brands For Fans kunna stärka sina positioner inom såväl restaurang som detaljhandel. Att arbeta tillsammans med världs ledande artister/starka varumärken samt lansera dryckesprodukter kräver en genuin fingertoppskänsla för tilltal, kommunikation och presentation för att behålla trovärdighet och integritet.

-Vi har haft 6 väldigt bra år på egna ben, förklarar Sari H Wilholm, och det känns både spännande och roligt att ta Brands For Fans till nästa nivå tillsammans med Umida, där vi får möjlighet att utveckla vår försäljning och stärka vår position såväl lokalt som globalt. Den produktion vi sett hittills gör att vi nu kan öka ordentligt, och nå såväl restauranger som detaljhandel på ett helt annat sätt.

-Brands For Fans AB har haft en fantastisk utveckling sedan bolaget grundades för 6 år sedan. Vi är mycket stolta över de produkter som vi tillsammans med våra samarbetspartners utvecklat och lanserat och för det mottagande de fått av konsumenterna, våra gemensamma fans. Det känns väldigt bra att tillsammans med Umida kunna planera för utveckling och expansion i Brands For Fans historia. Med Umidas resurser, kompetens och inte minst ambitioner är vi mycket entusiastiska inför framtiden, och det är också därför vi väljer att vara fortsatt engagerade framåt.” säger Yvonne Wener. ​

Om Umida Group ​​
Umida Group är en ledande aktör inom produktion och försäljning av vin, sprit och andra alkoholhaltiga drycker samt flytande livsmedel. Vi är ett innovativt, kvalitets- och miljömedvetet dryckesföretag med visionen att skapa hållbara smakupplevelser. Genom dotterbolagen Götene Vin & Spritfabrik AB, Vinfabriken Sverige AB och Cefour International AB produceras, tappas, säljs och distribueras både egna och externa uppdragsgivares varumärken i innovativa och miljösmarta förpackningslösningar. Umida Group verkar idag på en internationell marknad med kunder och uppdragsgivare på många olika marknader.

För mer information kontakta: ​
Katarina Nielsen, VD, Umida Group AB ​

Sari H Wilholm ​
sari.h.wilholm@brandsforfans.se ​